Spring naar inhoud

Online jaarverslag Amsterdamse Hogeschool voor de Kunsten

"De samenleving kan niet zonder kunst en cultuur." Met deze woorden begint de missie van de AHK en dit statement is ook doorvertaald naar het jaarverslag. Er is veel gebruik gemaakt van foto's, video's en andere opmaakmogelijkheden die de inhoud van het verslag ondersteunen en prettig leesbaar maken. We laten je zien welke elementen de Amsterdamse Hogeschool voor de Kunsten (AHK) heeft toegepast om het jaarverslag op te maken.

Veel gebruik van foto's

Goede beelden zijn belangrijk om het verhaal te ondersteunen en de aandacht van de lezer vast te houden. AHK maakt in het hele verslag veel gebruik van foto's die laten zien wat de studenten het afgelopen jaar hebben bereikt. In Reporting zijn er diverse manieren om foto's toe te voegen: als afbeelding tussen andere componenten, als hoofdstukafbeelding of naast een tekstblok.

Video's

Naast de vele foto's wordt de tekst ook aangevuld met veel video's. Op diverse plekken in het jaarverslag kom je de video's tegen. In Reporting voeg je de Youtube-video's eenvoudig toe. Het enige dat je hiervoor nodig hebt, is de url van de video.

Diverse opmaak van tekstblokken

In het verslag wordt veel gebruik gemaakt verschillende opmaakmogelijkheden. Denk aan het verdelen van teksten over twee kolommen, een achtergrondkleur of een tekst en afbeelding naast elkaar. Dit zorgt voor afwisseling qua pagina-opmaak en maakt de teksten goed leesbaar. 

Grafieken in verschillende kleuren

De AHK bestaat uit verschillende academies die elk hun eigen huisstijlkleur hebben. In het medewerkersdashboard is gebruik gemaakt van verschillende kleurschema's, waardoor in 1 oogopslag te zien is over welke academie de grafieken gaan.

Ben jij klaar om meer impact te maken met jouw jaarverslag?